Menu
Koszyk

DVS PSS Progressive Safe System czujniki martwej strefy pojazdu

System detekcji radarowej DVS PSS: Zwiększ bezpieczeństwo i zminimalizuj ryzyko kolizji

Martwe punkty w pojazdach użytkowych stanowią poważne zagrożenie – zarówno dla kierowców, jak i innych uczestników ruchu drogowego. Stwarzają one bowiem strefy, w których piesi, rowerzyści i inne pojazdy stają się niewidoczne, co może prowadzić do groźnych wypadków i kolizji.

Przejdź do wpisu
System detekcji radarowej DVS PSS: Zwiększ bezpieczeństwo i zminimalizuj ryzyko kolizji

Martwe punkty w pojazdach użytkowych stanowią poważne zagrożenie – zarówno dla kierowców, jak i innych uczestników ruchu drogowego. Stwarzają one bowiem strefy, w których piesi, rowerzyści i inne pojazdy stają się niewidoczne, co może prowadzić do groźnych wypadków i kolizji.

Od 28 października 2024 r. pojazdy ciężarowe powyżej 12 ton będą musiały posiadać trzy gwiazdki lub być wyposażone w Progressive Safe System, aby móc poruszać się po Wielkim Londynie.

 

Nasze czujniki radarowe spełniają kryteria dyrektywy RED 2014/53/EU i posiadają certyfikaty CE oraz E57 10R06, a także obowiązujący w Wielkiej Brytanii certyfikat UKCA

 

System detekcji radarowej DVS (Direct Vision Standard) PSS (Progressive Safe System) to innowacyjne rozwiązanie, które skutecznie eliminuje martwe punkty i znacząco poprawia bezpieczeństwo na drodze. Technologia ta wykorzystuje radary i sztuczną inteligencję do precyzyjnego wykrywania pieszych, rowerzystów i pojazdów w pobliżu pojazdu. W czasie rzeczywistym system generuje alerty wizualne i dźwiękowe, informując kierowcę o potencjalnych zagrożeniach i umożliwiając mu szybką reakcję.

Dlaczego warto zainstalować system DVS PSS?

  • Zwiększa bezpieczeństwo: DVS minimalizuje ryzyko kolizji z pieszymi, rowerzystami i innymi pojazdami, chroniąc życie i zdrowie wszystkich uczestników ruchu drogowego.
  • Zmniejsza stres kierowcy: Świadomość otoczenia i brak martwych punktów dają kierowcy komfort i pewność podczas manewrowania, redukując poziom stresu.
  • Spełnia wymogi prawne: W wielu miastach, w tym w Londynie, instalacja systemu DVS jest obowiązkowa dla pojazdów użytkowych.
  • Poprawia wizerunek firmy: Dbanie o bezpieczeństwo pracowników i innych uczestników ruchu drogowego świadczy o odpowiedzialnym podejściu firmy i buduje pozytywny wizerunek.

System DVS firmy expertPRO to najnowocześniejsze rozwiązanie w swojej klasie. Wykorzystuje zaawansowaną technologię radarową i sztuczną inteligencję, aby zapewnić maksymalną precyzję i niezawodność. System jest łatwy w montażu i kompatybilny z większością pojazdów użytkowych.

Inwestycja w system DVS PSS to inwestycja w bezpieczeństwo i spokój ducha. Jest to rozwiązanie, które może uratować życie i zdrowie wielu osób, a także chronić firmę przed kosztami kolizji i wypadków.

Skontaktuj się z nami już dziś, aby dowiedzieć się więcej o systemie DVS i uzyskać bezpłatną wycenę.

Pamiętaj: Bezpieczeństwo na drodze to priorytet. System DVS PSS pomoże Ci je osiągnąć.

 

Direct Vision Standard (DVS):

  1. Definicja: Direct Vision Standard (DVS) to brytyjski standard bezpieczeństwa drogowego, który ma na celu zmniejszenie liczby wypadków drogowych z udziałem pieszych i rowerzystów w pobliżu pojazdów ciężarowych. Standard wymaga, aby pojazdy ciężarowe o długości powyżej 12 metrów były wyposażone w zestaw czujników bocznych, które zapewniają kierowcy widoczność w martwych polach widzenia.

  2. Cel: Głównym celem DVS jest poprawa widoczności kierowców z kabiny pojazdu, szczególnie w kontekście manewrów takich jak skręty, zwroty, czy zmiany pasa ruchu.

  3. Wymagania: W ramach DVS określa się poziomy widoczności wokół pojazdu z kabiny kierowcy. Pojazdy są oceniane na podstawie określonych kategorii i otrzymują odpowiednie klasyfikacje w zależności od poziomu bezpieczeństwa widoczności.

  4. Kontrola i Egzekwowanie: W niektórych obszarach DVS wprowadza wymogi dostępu do miast i innych obszarów miejskich tylko dla pojazdów, które spełniają określone standardy bezpieczeństwa widoczności.

Transport for London aktualizuje program Direct Vision Standard (DVS) o wymagania Progressive Safe System, aby w dalszym ciągu zmniejszać zagrożenie na drodze i jeszcze bardziej poprawiać bezpieczeństwo drogowe. Aby móc działać w Londynie, wszystkie pojazdy z gwiazdkami 0–2 muszą do października 2024 r. wyeliminować wszystkie pozostałe martwe punkty.

Miejsce instalacji sensorów radarowych bocznych i przednich.

Czujniki DVS: Zwiększ bezpieczeństwo i zminimalizuj ryzyko kolizji
Martwe pola w pojazdach ciężarowych stanowią poważne zagrożenie dla pieszych, rowerzystów i innych uczestników ruchu drogowego. Czujniki boczne DVS to innowacyjne rozwiązanie, które skutecznie eliminuje te strefy ryzyka i znacząco poprawia bezpieczeństwo na drodze.

Istnieją dwa główne typy czujników bocznych DVS:

  • Czujniki ultradźwiękowe: Te czujniki są zazwyczaj montowane na przednich i tylnych narożach pojazdu ciężarowego. Emitują fale dźwiękowe i wykrywają obiekty na podstawie odbicia tych fal.
  • Czujniki radarowe: W tym przypadku stosuje się tylko jeden czujnik na cały bok pojazdu oraz jeden czujnik montowany centralnie z przodu. Czujniki radarowe wykorzystują fale radiowe do wykrywania obiektów i oferują większy zasięg i precyzję niż czujniki ultradźwiękowe.


Niezależnie od typu zastosowanych czujników, system DVS działa w następujący sposób:

Wykrywanie obiektów: Czujniki stale skanują otoczenie pojazdu i wykrywają obiekty w martwych polach widzenia.
Sygnalizacja ostrzegawcza: Jeśli system wykryje obiekt, wysyła sygnał ostrzegawczy do kierowcy. Sygnał ten może być wizualny (migające diody LED w różnych kolorach), dźwiękowy (brzęczyk) lub kombinacją obu.


Wsparcie dla kierowcy: Informacje z systemu DVS pomagają kierowcy w bezpiecznym manewrowaniu i unikaniu kolizji z obiektami w martwych polach widzenia.
Badania wykazują, że czujniki boczne DVS mogą znacząco poprawić bezpieczeństwo na drodze. Według brytyjskiego Departamentu Transportu, mogą one zmniejszyć liczbę wypadków drogowych z udziałem pieszych i rowerzystów w pobliżu pojazdów ciężarowych o 30%.

W naszej ofercie znajdą Państwo szeroki wybór czujników bocznych DVS, zarówno ultradźwiękowych, jak i radarowych. Dostępne są również systemy ostrzegające o przeszkodach w lewej lub prawej (w zależności od strony montażu) martwej strefie pojazdu.

 

Uzyskanie zezwolenia na bezpieczeństwo pojazdu ciężarowego

Informacje o procesie ubiegania się o zezwolenie na bezpieczny przejazd ciężarówek oraz o tym, jak się nim zająć, w tym o zasadach dotyczących zdjęć dowodowych i ubiegania się o zezwolenie na przejazd wielu pojazdów we flocie.

Teraz możesz ubiegać się o nowe zezwolenie bezpieczeństwa podlegające warunkom Progressive Safe System. To zezwolenie będzie ważne do 28 października 2030 r. niezależnie od oceny gwiazdkowej.

Jeśli nie znasz liczby gwiazdek przyznanych Twojemu pojazdowi, musisz skontaktować się z producentem pojazdu, aby uzyskać informacje o liczbie gwiazdek.

Od 28 października 2024 r. pojazdy z oceną zero, jedną i dwiema gwiazdkami będą musiały być wyposażone w system Progressive Safe System.

Wszystkie nowe pozwolenia przyznawane w ramach Progressive Safe System będą ważne do 28 października 2030 r.

Wymagania dla Systemu Progressive Safe

Wymaganie 1: System monitorowania kamerą (CMS) musi być zamontowany po stronie bliskiej pojazdu, aby wyeliminować pozostały martwy punkt po stronie bliskiej. CMS może być również używany jako alternatywa dla montażu lusterek klasy V i VI.

Nie ma potrzeby montażu dodatkowego CMS, jeśli pojazd już go posiada lub jeśli pojazd uzyskał homologację zgodnie z regulaminami UNECE 151 i 159. Będzie to miało zastosowanie w przypadku, gdy osiągnięte zostaną takie same korzyści w zakresie bezpieczeństwa, i może obejmować montaż CMS w celu zastąpienia lusterek lub jako części systemu informacji o martwym polu (BSIS).

Zalecamy, aby instalatorzy rozważyli, gdzie zainstalować kamery w oparciu o rozmiar martwego pola, które należy pokryć. W wielu przypadkach wysokość montażu powyżej dwóch metrów może być odpowiednia, ale instalatorzy powinni wziąć pod uwagę kontekst konkretnego pojazdu.

Wymaganie 2: Lustra klasy V i VI lub system CMS zastępujący lusterka, bądź kombinacja obu tych systemów, muszą być zamontowane z przodu i po prawej stronie pojazdu.

Wymaganie 3: System informacji o martwym polu (BSIS) musi zapewniać pełne pokrycie wzdłuż bliższej strony pojazdu, aby wykrywać niechronionych użytkowników drogi. Nie może aktywować się w odniesieniu do wyposażenia pobocza drogi lub nieruchomych pojazdów. Ma to na celu zapobieganie kolizjom podczas skrętu w lewo.

Wymaganie 4: Z przodu pojazdu musi być zamontowany system informacji o ruszaniu (MOIS), który ostrzega kierowcę o obecności niechronionego uczestnika ruchu drogowego i zapobiega kolizjom w martwym polu z przodu pojazdu, gdy ten rusza z miejsca.

Wymaganie 5: Boczne osłony przeciwnajazdowe muszą być zamontowane po obu stronach pojazdu, chyba że nie jest to możliwe ze względów praktycznych.

Wymaganie 6: Należy zamontować sygnały dźwiękowe, aby zapewnić odpowiednie ostrzeżenie użytkownikom drogi, gdy pojazd skręca w lewo (lub w prawo w przypadku pojazdów z kierownicą po lewej stronie). Dzięki temu pojazdy zgodne z przepisami mogą ostrzegać o zamierzonym manewrze.

Wymaganie 7: Na pojazdach muszą być umieszczone zewnętrzne znaki ostrzegawcze, które wyraźnie informują o zagrożeniach występujących wokół pojazdu.

Wymagania dotyczące dowodów bezpieczeństwa

Jeśli w ramach aplikacji Progressive Safe System poproszono Cię o dostarczenie dowodu bezpieczeństwa, będziesz musiał przedstawić dowód wizualny i oświadczenie o funkcjonalności czujnika, aby wykazać, że w Twoim pojeździe zainstalowano Progressive Safe System.

Jakość Twoich zdjęć

Twoje zdjęcia muszą być:

  • Pliki JPG lub PNG, nie większe niż 10 MB każdy
  • Wyraźne i ostre
  • Kolor (nie czarno-biały)
  • Dokładne zdjęcie pojazdu

Co muszą pokazywać Twoje zdjęcia

Twoje zdjęcia muszą:

  • Wyraźnie pokaż przód i stronę pasażera (stronę pasażera) ciężarówki
  • Wyraźnie pokaż tył i stronę pasażera ciężarówki
  • Upewnij się, że numer rejestracyjny pojazdu (VRM) jest wyraźnie widoczny na obu zdjęciach z przodu i z tyłu pojazdu.

Przedstaw dowód, że w pojeździe zamontowano następujące elementy bezpieczeństwa:

  • Lustro klasy V lub System monitorowania kamerą (CMS) (zdjęcie 1: przód i prawa strona)
  • Lustro klasy VI lub System monitorowania kamerą (CMS)(zdjęcie 1: przód i prawa strona)
  • Boczne zabezpieczenie przeciwnajazdowe (zdjęcie 1 i 2)
  • Oznaczenia ostrzegawcze (zdjęcie 2: tył i prawa strona)

Jeśli Twój pojazd jest częściowo zwolniony z obowiązku posiadania określonych funkcji bezpieczeństwa, zdjęcie powinno potwierdzać powód zwolnienia.

Jeśli pojazd jest ciągnikiem siodłowym, nie jest konieczne, aby przyczepa była zamontowana do pojazdu w celu uzyskania dowodów fotograficznych. Jeśli przyczepa jest obecna, zdjęcie z tyłu musi przedstawiać tylną stronę przyczepy z pojazdem, zgodnie z powyższymi wymogami.

Co powinno zawierać oświadczenie o funkcjonalności czujnika

Operatorzy są również zobowiązani do dostarczenia oświadczenia potwierdzającego bezpieczeństwo, które będzie stanowić część dowodu, że systemy monitorowania martwego pola i ruszania z miejsca zostały zamontowane zgodnie ze standardami określonymi w specyfikacjach technicznych i są sprawne funkcjonalnie.

Oświadczenie powinno być dostarczone jako część listu z czytelnym brandingiem i nagłówkiem firmy lub z rozpoznawalnego adresu e-mail firmy, powinmo wskazywać osobę kontaktową w przypadku pytań dotyczących oświadczenia. Należy dołączyć oświadczenie potwierdzające, że: „systemy monitorowania martwego pola i informacje o ruszaniu zamontowane w tym pojeździe są w pełni funkcjonalne, skuteczne i zainstalowane zgodnie ze specyfikacją techniczną PSS”

Powinny być poświadczonym przez instalatora, który zainstalował produkt(y) lub producenta produktu(ów)

Wydajemy oświadczenie, że nasze produkty są zgodne ze specyfikacją techniczną PSS

  • Należy dołączyć do wniosku o zezwolenie na bezpieczeństwo pojazdu ciężarowego w formacie PDF lub HTML
  • Podaj numer rejestracyjny pojazdu (VRM) lub numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) pojazdu
  • Jeśli w oświadczeniu nie uwzględniono numeru VRM, konieczne będzie również dostarczenie kopii dokumentu rejestracyjnego pojazdu (książki rejestracyjnej V5C lub jej odpowiednika w kraju innym niż Wielka Brytania)

 Kary 550 GBP za brak spełnienia norm DVS w Londynie

Funkcjonariusze Transport for London (TFL) prowadzą regularne kontrole pojazdów ciężarowych, weryfikując zgodność ich stanu technicznego z obowiązującymi normami bezpieczeństwa. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości lub uchybień w zakresie podanych informacji, TFL może cofnąć wydane wcześniej zezwolenia.

Nieuczciwe oświadczenia podczas rejestracji pojazdu mogą mieć poważne konsekwencje. Pracownicy TFL regularnie kontrolują ciężarówki, a stwierdzenie nieprawidłowości może prowadzić do cofnięcia zezwolenia i wykluczenia pojazdu z ruchu.

 

 

System umożliwia wykrywanie pieszych, rowerzystów oraz innych przeszkód znajdujących się w pasie ruchu, podczas montażu należy określić zasięg oraz czułość systemu aby urządzenie nie reagowało na obiekty znajdujące się w większej odległości np. na chodniku.

Zainwestuj w bezpieczeństwo swoje i innych uczestników ruchu drogowego. Wybierz czujniki boczne DVS już dziś!

Zapraszamy do kontaktu w celu uzyskania dodatkowych informacji i doboru odpowiedniego systemu DVS do Państwa potrzeb.

 

 

Zaloguj przez Google
lub
Zaloguj przez Google
lub
Dbamy o Twoją prywatność

Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".

Więcej o plikach cookies przeczytasz w naszej Polityce prywatności.

Zaakceptuj tylko niezbędne Dostosuj zgody Zaakceptuj wszystkie
Ustawienia plików cookies

W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.

Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.

Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.

Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.

Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Shoper.

Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.

Anuluj Zapisz ustawienia